לימודי הילינג אחד על אחד – למי זה טוב?


הילינג ולימודי אחד על אחד

מעל עשור שאני מטפלת ומלמדת בתחומי רפואה משלימה, שוב ושוב אני נמשכת ללימודי הילינג אחד על אחד, ושוב ושוב אני נשאלת – מהם ההבדלים בין לימודי הילינג בקבוצה לבין לימודים אחד על אחד?
לאחרונה, מבשילה אצלי התשובה לשאלה נצחית זו, והייתי רוצה לחלוק אותה איתכם

לימודי הילינג

לימודי הילינג אינם לימודים במובן הרגיל של המילה, מבחינתי ללמד הילינג זה מזכיר יותר חינוך מלימודים, זה מזכיר לי יותר ללמד את הילדים שלי אורח חיים, על פני הלימודים באוניברסיטה, לימודי המחשבים, או "לימודים" במובן המקובל. הסיבה היא, שלימודי הילינג, או לימודי רפואה משלימה בתחומים הנרחבים יותר שלה (תקשור, הילינג, ריפויים מסוגים שונים, שמאניזם, עשבי מרפא, וכדומה), הם באמת לימודי דרך חיים, ולמי מבינינו שבאמת רוצה לחוות ולחיות את התחום, אין מנוס מלבחון את העניין באופן הזה.
לימודי הילינג באופן המסורתי, הנכון, ה"שמאני", השבטי והקדום (תדמיינו שמאן, או מרפא שבטי אחד חונך את המרפא שיחליף אותו עם הגיעו לגיל זיקנה), חייבים בעיני להיעשות לפחות גם (אם לא רק) כשהם מכילים התייחסות לפורמט חניכה של אחד על אחד.

לימודי הילינג אותנטיים – על מה חשוב להקפיד?

כל אחד יכול להיות הילר, אבל אין שני הילרים שהם אותו הדבר. לכן, בלימודי הילינג שיתאימו לתלמיד בדיוק, חשוב מאוד לשים לב שהתלמיד והחונך יהיו בדיוק נכונים זה לזה (הלב שלך יגיד לך בדיוק – האם נעים לך עם המדריך? האם אפשר לסמוך עליו במאה אחוזים לדעתך? האם הוא מאפשר לך להתבטא על כל עניין באופן לא שיפוטי, ומאפשר לך את כל הבמה במהלך הלימודים?), ובעיני חשוב מאוד שהמדריך יהיה מלומד מספיק על מנת לאפשר לתלמיד להתפתח במהלך הלימודים בכיוונים הייחודיים שלו (בניגוד ללימודי הילינג בקבוצה, שם המידע שהתלמיד נחשף אליו הוא בכפוף לסילבוס וזהה לזה שיקבלו כל עמיתיו לכיתה).

מהו הילינג אמיתי?

הילינג אמיתי אינו טיפול בטכניקה מסויימת או הנחת ידיים על פי רצפט מסויים. הילינג אמיתי הוא היכולת להגיע כאדם (על היתרונות והחסרונות שבכך) לאדם שמבקש עזרה, ולמצוא תוך הקשבה עדינה למטופל, לאינטואיציה, לייקום ולכוחות הפועלים באותו הרגע, מה נכון למטופל. כל מטפל יפעל אחרת ויקבל מידע אחר, וכך נכון, וזו הסיבה שכל מטפל צריך שיעבור תהליך חניכה אישי עבורו.

ללמוד בקבוצה או אחד על אחד

יש יתרונות רבים ללימודים בקבוצה – אין סיבה "להשוות רשמים" בהילינג מדוייק, או ללמוד מנסיונם של אחרים (שכאמור הוא מדוייק עבורם אבל עשוי להיות מטעה עבור ידידיהם), אבל גיליתי שראייה אנרגטית מרוויחה מהימצאות של קבוצה, כמו גם אימון בהליכים טיפוליים.

מסיבות אלו, לטעמי הדרך המושלמת היא לשלב מדי פעם את הלימוד הפרטני עם חשיפה לאנשים נוספים – תלמידים, מטופלים, וכדומה. כשאני חונכת תלמידי הילינג בשלב ראייה אנרגטית, פעמים רבות אני לוקחת תלמיד למקום הומה, כמו מסעדה או קניון, אנחנו יושבים בניחותא ושותים משהו, תוך התבוננות בעוברים ובשבים והשוואת רשמים בקשר להילות שלהם וכדומה.

כמו שאני מרגישה את לימודי הילינג בוערים בי כתהליך של חונכות שבו התלמיד והמורה משתנים ולומדים, כך אני בטוחה שיש מורי הילינג רבים(כמו גם תלמידים) אשר בדמם הם מרגישים את היתרון של התפתחות קבוצתית וכדומה. אני מוכרחה להגיד שאני מלמדת גם בקבוצות וכמדריכה זה כיף מאוד, ושישנם נושאים (כמו פרחי באך למטפלים, וכדומה) שבהם נפלא לדעתי ללמוד בקבוצה קטנה – אם כי כיום אני לא חושבת שהייתי מכשירה מטפלים בקבוצות שעולות על עשרה תלמידים, וגם אז הייתי משתדלת שכל תלמיד יקבל גם שעות חונכות פרטיות עם המדריך.

אני מכבדת מאוד את דעתם של המורים שמלמדים בקבוצות גדולות ושוב, קוראת לכל אחד לפעול על פי צו ליבו – זו הדרך היחידה שלנו לדעת בוודאות שאנחנו עושים כאן את מה שבאנו לעשות כאן.

WhatsApp chat