מיינדפולנס


מיינדפולנס (או בתרגום העברי קשיבות) היא אמנות הכאן והעכשיו, והיא טכניקה קלה ונפלאה להתמודד
עם מתחים, דאגות, חוסר ריכוז, וגם עם מחלות, כאבים, והרגלים ישנים.

מיינדפולנס הובאה לתשומת הלב של העולם המערבי בשנים האחרונות הרבה תודות לפועלו של הפרופסור ג'ון קבט-זין (Jon Kabat-Zinn), אדון מעורר השתאות שהוא גם מורה באוניברסיטת מסצ'וסטס ועיקר מחקרו סובב סביב מיינדפולנס וסדנת MBSR – סדנת מיינדפולנס ייחודית בת שמונה מפגשים.

מיינדפולנס אינה מדיטציה

מיינדפולנס מלמדת אותנו להביא את המודעות שלנו לכאן ולעכשיו, ולהפסיק להתעסק עם מליון דברים
בו זמנית. אינספור מחקרים אקדמיים בתחום המיינדפולנס (ביניהם עבודת הדוקטורט שלי, שחקרה
השפעה של מיינדפולנס על מטופלות פריון) הראו באופן חד משמעי שחשיפה לטכניקת מיינדפולנס
ושימוש בה משפיעות לטובה לא רק על מצב הרוח, כי אם גם על מצבים ומחלות פיסיולוגיים
(כמו פיברומיאלגיה, קושי להירדם בלילה, הפרעות אכילה, כאבי גב, דיכאון ומחלות פסיכיאטריות, ועוד).

שלא כמו במדיטציה ה"קונבנציונאלית", מיינדפולנס לא חייבים לתרגל במשך פרקי זמן ארוכים –
ניתן לתרגל מיינדפולנס במשך דקה אחת עשר פעמים ביום, וזה עושה קסמים…

נשמע מעניין? מוזמנים לספר לנו שהתעניינתם, או להירשם


מעוניין להצטרף לרשימת התפוצה של אינרסנס (בערך מייל אחד בחודש, ובו תאריכי סדנאות, מבצעים בחנות ומידע)


אפשר לברר תאריכים של סדנאות, קורסים ואירועים בלוח האירועים שלנו

איך מיינדפולנס יעזור לי להתמודד עם המתחים והקשיים בחיי?

כשאני נתקלת ברגע מתוח, שיש בו דאגה, עצב, מתח, או אי נוחות, המיינדפולנס מלמדת אותי לצאת קצת
מנקודת המבט של זו שחווה את אי הנוחות, ולהפוך להיות המתבוננת. ה"כובע" של המתבוננת מביא עימו
עיניים סקרניות ובעיקר – נטולות כל שיפוט על מה שמתרחש. וכך, המודע שלי עובר מההתעסקות בדאגה,
למשל, להתבוננות סקרנית בתחושות שהדאגה מביאה עימה. הפוגה כזו מהדאגה לעיתים עוזרת לנו
לראות שהדאגה היא הרגל "מגונה" שלנו, היא לא עוזרת לי להתמודד טוב יותר עם הבעיה
(למעשה, היא בדרך כלל מפריעה ו"מכריחה" אותי להתנהל כאילו התסריט הגרוע ביותר כבר כאן),
ולא מציידת אותי לא בעוד כוחות ולא בעוד דרכים להתמודדות.

מה בסדנת מיינדפולנס?

סדנת מיינדפולנס היא בעיקר חווייתית, כשבכל מפגש אנחנו מתרגלים מיינדפולנס בכל מניי שיטות, דרכים, ולומדים להעמיק את הקשר הבריא והמרפא שלנו עם הכאן והעכשיו, להסתכל על עצמינו קצת פחות ברצינות, לקבל קצת יותר בהתמסרות את הקורה אותנו, ולאהוב את מה שיש, בסקרנות עליזה ובמיוחד לא שיפוטית.

הסדנה בנוייה במיוחד על מנת להעניק לכל משתתף כלים, אפשרויות ויכולת להכניס מיינדפולנס לחיי היום יום, תוך כדי עבודה, ילדים, בית, משפחה – כל מה שמלחיץ אותנו, ואפילו על מנת לסייע לנו במצבי משבר כמו במהלך טיפולים רפואיים, בהתמודדות עם קרוב וסיוע לו, ועוד.